Klagomål och retur av artikeln

1: RELEVANT INFORMATION

1: RELEVANT INFORMATION

Information du behöver för att returnera din vara är din faktura eller leveranssedel.

2: PACKA VARORNA

2: PACKA VARORNA

Packa ditt föremål säkert i rätt förpackning och bifoga ett returformulär.

3: SKICKA PAKETET

3: SKICKA PAKETET

Du skickar paketet och vi får det inom två dagar.

4: ÅTERBETALNING

4: ÅTERBETALNING

När vi har mottagit och inspekterat varan återbetalas beloppet i fråga inom 5 arbetsdagar.

 JAG VILL BYTA MIN VARA, VAD GÖR JAG? 

Om du vill byta din vara, ska du använda vår returpolicy. Du har 30 dagars full returrätt.

 

Så här gör du:

 

  • Först fyller du i vårt returformulär som du hittar genom att klicka här. Returformuläret bifogas din returorder. Om du inte har en skrivare, skickar du helt enkelt följesedeln som låg i kartongen och skriver "RETUR" på den + anledningen till retur.

 

  • Sedan kan du köpa en GLS-returetikett på vår hemsida här.  Denna returetikett fästs på paketet. För att varan ska förbli intakt ska varan skickas tillbaka till oss i försvarlig förpackning. Vår GLS-etikett är försäkrad.

 

  • Sedan besöker du vår hemsida och gör ett köp på den vara du vill ha som ersä Denna vara kommer sedan att skickas till dig, och du kan räkna med att ha beloppet från den returnerade varan inom 5 arbetsdagar efter att vi tagit emot ditt paket.

 

Om din vara är intakt återbetalar vi varans pris till det kort du betalat med. 
Varans folie får gärna vara bruten.

 

VAD GÖR JAG, OM JAG ÅNGRAR MITT KÖP?

Om du ångrar ditt köp är du alltid välkommen att returnera din vara. Det gör du genom att skriva ut vårt returformulär, som du hittar här, och fyller i det.  Sedan köper du en returetikett härDenna returetikett fästs på förpackningen i vilken du skickar tillbaka varan till oss.

 

När vi mottar din retur, kontrolleras det om den är intakt. Priset på varan återbetalas sedan till det kort du använde vid beställningen. 

Du kan förvänta dig att det går upp till 5 arbetsdagar innan belopp är tillgängliga på ditt konto.

 

JAG HAR RETURNERAT MIN VARA, NÄR FÅR JAG MINA PENGAR?

Du kan förvänta dig att beloppet är tillgängligt inom 5 arbetsdagar. 
Beloppet återbetalas till det betalkort du använde vid beställningen.

 

(Observera att endast priset på varan återbetalas - inte frakten)

 

JAG HAR MOTTAGIT FEL VARA, VAD GÖR JAG?

Vår lagerpersonal arbetar noggrant och alla våra paket dubbelkollas. Skulle vi ändå ha skickat en vara felaktigt ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan rätta till felet.

 

MIN VARA ÄR DEFEKT, HAR BRISTER ELLER ÄR SKADAD, VAD GÖR JAG?

Har du haft så otur att varan du fått är defekt, har brister eller på annat sätt är skadad. Du hänvisas till att kontakta vår kundtjänst omgående, detta kan göras per telefon eller genom att fylla i vårt kontaktformulär. I detta sammanhang kommer du att bli ombedd att beskriva felet, samt ange ditt ordernummer. Efter detta kommer vår kundtjänst att bedöma om varan ska skickas tillbaka till oss, eller om den helt enkelt kan presenteras med bilddokumentation.  

 

Om så önskas får du sedan en ny vara kostnadsfritt.

 

OBSERVERA:

  1. Vid retur av en vara ska paketet alltid skickas i säkert material så att paketet inte skadas under transporten. Det är avsändarens ansvar att vi får paketet intakt.
  2. Du ska använda vår returetikett för att returnera ditt paket till oss.
  3. Vid retur, vänligen fyll i vårt returformulär, som finns nedan, och bifoga i paketet.

 

Kontakt information

Carls.nu

Att: Retur

Klokkestøbervej 35-37,
8800 Viborg

Danmark

Tlf: +45 51378225

Mail: info@carls.nu